This text will be replacedhttp://bstv.no/?cat=4&feed=rss2

Introer til programmer som Kjendiskveld med Magnus Devold, Sommertid og Mitt Dansecrew, er alle laget av Myreze. Firmaet har fokus på åpningssekvenser, visuell kommunikasjon, postere, design og motion graphics. Andre kunder har vært Madcon, Kaizers Orchestra, Chess, Norges Fotballforbund, Canal Digital og et stort morgenshow i Dubai.

– Den aller største kunden vi har er et stort TV-nettverk i Dubai, kalt MBC. De har 11 kanaler, og når ut til over 250 millioner seere, Morgenshowet blir sett av rundt 60 millioner daglig, forteller Petter Trobe, daglig leder ved Myreze AS.

Myreze ble startet opp i januar 2014, av Svein Arild Vatsø og Bjørn Myreze. Sistnevnte har over 16 års erfaring i bransjen, og har dermed med sitt navn og nettverk satt sitt preg på bransjen. Myreze-firmaet flyttet inn i nyoppussede lokaler i november i år, og har i tillegg et studio i Bergen og et lite kontor med 3 ansatte i Oslo.

Nyskapende talenter
I firmaet er det alt fra klippere, 3D-artister, fotografer og regissører. Trobe forteller at alle har et ønske om å lykkes, utvikle seg og utfordre seg selv – noe han mener kan være en nøkkel til å oppnå suksess.

– Det er passion som er det viktigste. Utdannelse er ikke noe vi ser på som veldig viktig her. Vi har noen som tar videregående her, mens noen har en mastergrad. Så det er et bredt spekter, sier Trobe.

To av de ansatte ved Myreze, Martin Lavik Nygaard 23 år og Preben Wergeland Christensen 21 år, startet sin karriere hos Myreze ved tilfeldigheter. Nygaard jobber nå som director, mens Christensen jobber som motion artist, men som alle de andre ansatte er de allsidige og kan jobbe også med andre ting. De er begge enig om at Myreze er en god plass å jobbe.

 Bergens superhelter
– Det er viktig at man gjør det man liker, og gjør du det godt nok så kommer pengene til slutt. Hvis du vil starte et selskap, hva det enn er, så gjør det bra for da vil det gå bra, forteller Nyggard.

Christensen legger også til at dersom man tenker stort og setter seg store mål, så kommer du nærmere det du ønsker. Logoen til Myreze er inspirert av superhelter, og de ansatte har til og med sine egne superheltnavn. Grunnen til dette er at Myreze har mer fokus på personene, de som lager materialet, enn selve firmaet.

– Det er viktig å følge drømmene sine, og ikke tenke på janteloven, avslutter Trobe. Han tror at også det er en av grunnene til at Myreze har lykkes, de tør å tenke stort og å jobbe mot å bli best.

Kommentarer