This text will be replacedhttps://bstv.no/?cat=4&feed=rss2

Skostredet har i løpet av de siste årene blitt fylt av kreative og unge handelsgründere som satser på klær, mat og designopplevelser. Bergen Student-TV pratet med Made in Bergen, som på kort tid har oppnådd stor suksess.

Paola Ulland og Linn Therese Nordland er to av seks eiere av butikken, som allerede har vunnet Natt & Dags pris for Årets Mote/design 2012.

– Vi føler at det har gått veldig bra til nå, og vi har bare vært en bedrift i seks måneder, forteller Nordland.

– Selve navnet Made in Bergen er konseptet, det skal ha en tilknytning til denne byen, forteller hun. Eierne håndplukker designere som passer til konseptet, og de presenterer også varer og merker som de selv står bak i butikken.

En av de som får presentert og solgt varene sine i butikken er Heidi Suul Næss, som blant annet trykker illustrasjonene sine på postkort og handlenett. Hun viser frem et illustrasjonstrykk med ordet «Bærgen» i form av bokstaver som regner ned fra himmelen.

– Dette var en av opptaksprøvene for å komme inn på Kunsthøyskolen, forklarer hun. Nå er opptaksprøven blitt en bestselger for designeren.

I tillegg til Paola Ulland og Linn Therese Nordland består Made in Bergen-eierne av Hilde Frantzén, Eirik Johannessen, Rebecca Teigland og Silje Bergsvik. Den kreative gjengen har nylig vært i en oppstartsprosess med å få butikken på skinner. Jentene forteller at man ikke må være redd for å satse.

– Hvis man skal ha butikk, ikke lek butikk, poengterer Paola.

– Vi vil at folk skal vite hvem Made in Bergen er, hva vi gjør og hva vi står for. Når de hører navnet skal de skjønne hva det er, legger Linn Therese til om hvor viktig markedsføring er for butikkdriften.

Kommentarer